Vi anländer med det mobila klassrummet till järnvägsstationen i Yangon en het eftermiddag i april vid ca 17.45. Lue lisää ”En lektion i det mobila klassrummet”
Kohdemaat: Myanmar
Lärare utan gränser i Myanmar 2018
Jag anlände som Lärare utan gränser till ett varmt och hett Yangon söndagen den 11 februari och ska… Lue lisää ”Lärare utan gränser i Myanmar 2018”
Vapaaehtoistyö pysähtyy
”They start fighting in Muse. It’s all messed up!”. Viesti vie leppoisan sunnuntaiaamun tunnelman mennessään. Hetken on vaikea… Lue lisää ”Vapaaehtoistyö pysähtyy”
Fortbildning två – Metoder och material samt en språklig kullerbytta
Jag vaknar upp till en dimmig novembermorgon för att påbörja den andra fortbildningen för stödlärare i Lashio. Jag… Lue lisää ”Fortbildning två – Metoder och material samt en språklig kullerbytta”
Tavallinen ala-asteen opettaja on kasvatusalan asiantuntija
Keskustelu käy vilkkaana ja hiljainen puheensorina täyttää salin. Käynnissä on ryhmätyö, jossa pohditaan sekä opettajakeskeisen, että oppilaskeskeisen opetuksen… Lue lisää ”Tavallinen ala-asteen opettaja on kasvatusalan asiantuntija”
Lärarfortbildning i Lashio och Muse
Efter några veckors förberedelser med att lära känna landet, besök till organisationer, skolor och läger samt planering och… Lue lisää ”Lärarfortbildning i Lashio och Muse”
Lärare utan gränser i Myanmar – På väg mot förbättring
Jag hittade ett upprop på nätet om att det skulle finnas en möjlighet att söka sig som ”lärare… Lue lisää ”Lärare utan gränser i Myanmar – På väg mot förbättring”
”Tärkeää on, että joku kuuntelee.”
Viisi tuntia kuoppaista tietä kohti Kiinan rajaa. Matka Museen on aloitettu jo aamu seitsemältä, jotta matkaa ei tarvitsisi… Lue lisää ””Tärkeää on, että joku kuuntelee.””
Ei vesikauhuista koiraa voi opettaa, se pitää tappaa
Kouluttamattomuus periytyy sukupolvesta toiseen, kun lasten on tehtävä töitä pienestä pitäen perheen elannon kokoon raapimiseksi. Elinikäinen oppiminen ilman… Lue lisää ”Ei vesikauhuista koiraa voi opettaa, se pitää tappaa”